Protest

N-am mai scris nimic pe blog de un an. N-am avut chef, mi-a fost sila si lene. Si poate si un pic de rusine, rusine de greselile de ortografie facute la ora 1 noaptea, de prostiile spuse din cauza surmenajului. Mi-a fost riusine de lipsa de rusine a altora, Mi-a fost sila de fatucile care au venit in Bucuresti purtand doua antene de bulgari pe post de cercei in ureche. Mi-a fost sila de vecinii mei citadini care au venit in oras cu o unica pereche de pantofi rupti, care si-au pierdut bunul simt si acum isi dezvolta simtul artistic desenand seara semne numai de ei stiute pe masinile altora. Mi-a fost sila de imbecili care se bat in trafic, sila de imbecilismul urbanistic din Bucuresti. M-am refugiat in niste carti care vorbeau de alte vremuri, de vremuri cand un pod de piatra peste dunare era realizat intr-un an, in care statul dadea tigle de ceramica gratis cetatenilor care contruiau case intr-un an, de vremuri in care regimul de inaltime al cladirilor era strict limitat iar trecerea unui teren din extravilan in intravilan nu putea fi facuta decat de imparat, de vremurile cand politcienii foloseau averea proprie in interes public si nu averea publica in interes propriu. De vremurile cand statul se ocupa de infrastructura si cei nu respectau regullile si contruiau peste canalizatie sau apeducte erau pedepsiti. 

Dar asta se intampla acum 2000 de ani, iar pentru a fi iubit de popor trebuia sa actionezi pentru popor, am trait timp de un an intr-o lume imaginara, in vremurile cand Antoniu se ducea la Senat un pic beat si vomita elegant pentru ca toti colegii senatori sa poata admira borâtura, dincolo de asta politica se ducea cu picioarele pe pământ, in care pâinea şi circul de la bugetul statului se făceau pe fondul creşterii economice, iar unica şpagă electorală se dădea gărzii pretoriene.

Am avut un an de vis, dar acum guvernul m-a trezit. Mi-am adus aminte de vapoarele de blue jeansi ai lui Petre Roman, de salariile mărite ale minerilor, de oprirea oricăror investiţii, de pensionarea inainte de varsta a fraierilor. Ma uit la politicieni si vad o nouă promisiune electorală:

Încă 20 de ani de tranziţie.

Nu prea mai am chef de tranziţie. Ştiu, o să-mi sară unicul cititor al blogului în cap. Profesorii merită salarii mai mari, dar nu aşa. Nu am chef să mai trec printr-o nouă criză economică, am mai fost şi nu mai vreau.

Aşdar m-am hotărât să protestez, nu voi merge la vot. Nu voi merge la vot pentru că refuz să fiu tratat ca un papuaş, pentru ca asta nu are nici o legătură cu statul democratic. Nu merg la vot pentru ca eu nu pot fi cumpărat, aşa cum sunt cumpăraţi politicienii.  Labagii vor stiga la mine să merg la vot, NU. Pentru mărgeluşe nu merg la vot, vreau metrou, vreau legi respectate, nu vreau pomană, vreau chiar o micşsorare salarială de 25% si program de 8 ore.  Mesajul politic al pomenii electorale ar fi următorul: nu ştim să administrăm ţara, da ia şi tu o şpagă ţărane.

Deci nu voi merge la vot. Mi se rupe de vot.

Dar există şi o parte pozitivă, în cazul unei crize economice, mă car, plec, să mă ia draq, dacă mă mai întorc.

8 Răspunsuri to “Protest”

  1. De acord cu opinia ta.
    Dar cum va fi viitorul? Proverbul „Asa cum iti asterni, asa dormi” cred ca ar trebui schimbat in „Asa cum iti asterni, asa dormi tu si cei de langa tine” (vorbe de idealist ratat).

    Trebuie sa mergi la vot dar in acelasi timp sa le dai peste nas. In prostia mea de idealist ratat … cetatenesc (sincer nu am apucat sa citesc legea) consider ca atunci cand sunt anulate voturile se reiau alegerile (alti bani, alta distractie). Aceasta ar fi varianta „soft”. Alta varianta ar fi o adevarata revolutie (morala… ca sa nu inteleaga blue eyes altceva). Cu cine, cu cei care au vazut cum se traieste peste hotare. Singura problema ar fi ca ei deocamdata fac doar o revolutie monetara, si foarte putin morala.

    Referitor la profesori, singurul amendament este urmatorul:

    Idiotii (vezi DEX – lipsit de inteligenta) au vrut sa traga si ceva pt ei: din toata matematica si logica mea, 50% din 800 lei (invatator, etc, tanar) este mai mic decat 50% din n x 1000 lei (prof univ), sau gresesc? Asta apropo de salariul mediu.

    De ce, vezi urmatoarele (am avut un bun invatator):

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Abraham_Maslow
    http://www.cyber.uhp-nancy.fr/demos/ROPR-003/chap2/titre3.html (asta pt amuzament)

    Daca baza este subreda se prabuseste totul.

    Oricum problema nu este sa te duci undeva, ci sa ne aducem aminte: ” FAMIGLIA este baza societatii ” sau ” Spune-mi cu cine te insotesti, ca sa-ti spun CE esti”

  2. Baza este subreda din 1990. Problema este ca pe o fundatie prost construita in 1990 acum se inalta un zgarie-nor, si este intocmai ca ultimul santier pe care l-am vizitat, nimeni nu are un plan exact, nimeni nu vrea sa faca un plan invocand lipsa de timp. Iar cand va veni prima indundatie vor cere ajutor de la guven, si daca doamne fereste va veni un cutremur locul unde lumea merge la film se va transforma intr-un simulator de avion, care din pacate va rula scenariul unei aterizari fortate.

  3. Da, dar pacat de pagubele colaterale.

    Oricum dpdv tehnic lucrurile se pot rezolva (vezi cum se schimba hidroizolatia la constructiile inalte sau foarte inalte, sau cum se muta intr-o alta locatie). In cazul de fata, teapa lui Vlad, pt cei care nu fac planuri.

  4. Sa nu se inteleaga ca este vorba de teapa lui Base, trebuie una adevarata

  5. http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-4764386-oamenii-din-banci-unde-vin-cat-competenti-sunt-iii.htm

    Apropo de banci. Sincer cred ca si la ei este la fel.

    De ce? Consumismul a dus la dobitocirea tinerilor.
    Vad turme de oi. Ca in tablouri. Ce lume trista. Tocmai i-am cictit copilului pasaje din cartea cum sa devii cavaler. Ce lume cu principii clare.

  6. Nu si daca erai al doilea nascut

  7. Sincer, cred ca primul era cel mai dorit. Restul, victime colaterale (cf cresteti si va inmultiti).

    Pacat ca nu am reusitsa citesc ceva legat de raporturile sociologice din evul mediu.

    De ce primul nascut era „cel mai bun”?

  8. Nu avea legatura cu „mai bun”, avea legatura cu propietatea. Daca mostenierea s-ar fi fragmentat. Al doilea nascut avea sansa de a deveni preot sau cavaler. Notiv pentru care cruciadele au avut mare succes. Ideea de baza era ca propietatea sa ramana in familie. O carte frumoasa pe tema asta este „Istoria Secreta a Cruciadelor.”

Lasă un răspuns

