Titanic

M-am imbarcat la bordul uneia din cele mai dinamice companii, numarul unu, spuneau unii.

Multe compartimente, si multa siguranta totala, incredere oarba in echipajul profesionist care avea sa ne duca spre noi frontiere, am navigat impreuna cu echipajul prin furtunile tranzitiei, am facut fata amentintarilor corsarilor concurentei si am fost loiali si cinstiti, am incercat sa ne facem treaba. Am crezut in bla, bla-urile de marketing, in satisfactia clientului.

A fost un drum lung şi greu, plin de sacrificii, cu multe ore nedormite, si lungi perioade departe de casă, de multe ori am aceptat condiţii austere pentru un viitor mai sigur.

Astăzi sunt pe punte singur, nu se mai aude decât orchestra care cânta un vals, nu e nici o barcă de salvare în jur, iar vasul a început să se încline periculos, privesc la un punct alb în zarea albastră, unica barcă de salvare cu care a plecat comandantul navei, a plecat primul, ne-a mulţumit pentru servicii şi s-a cărat. Nu mai am nimic de făcut, e linişte, vasul se scufundă lin şi liniştit, resemnat echipajul aşteaptă sfărşitul., cu toţii ştim că în viaţa reală nimeni nu vine să te salveze, sau te salvezi singur sau te îneci. Ziarele de mâine vor povesti catastrofa, un iceberg a lovit iar echipajul şi cu vasul s-a prăpădit. Aşa e presa întotdeauna, judecă superficial. Nu icebergul ne-a scufundat, increderea si aroganţa ne-au pierdut. Fără încrederea oarbă în separarea compartimentelor, în măiestria comandantului, fără încredera oarbă in structura navei, am fi fost pregătiţi, am fi avut sufciente bărci de salvare iar prudenţa ne-ar fi salvat. Întodeauna există un iceberg pentru cei prea încrezători.

Nu mai avem nimic de făcut, şi atunci echipajul stă la taclale pe teme filozofice, apa pătrunde lent în compartimente, aşa că mai avem mult timp de bârfă. Vehement unii marinari mai vechi din echipaj îmi contestă ideea cu aroganţa. „Cum ar fi să nu avem încredere, cum ar fi să nu avem credinţă. ”

„Încrederea oarbă, nu este credinţă, încrederea oarbă e nesăbuinţă!”

„Cum să conduci o navă unde cu toţii sunt suspecţi de rea voinţă!”

„Ar fi ca o democraţie, am mai văzut la fel în piraterie.”

„Mie nu-mi place democraţia de fel, e o manipulare în care nu cred nici eu şi nici el!”

„Şi cum ar arăta după tine organizaţia perfectă?”

„Mă găndeam ca totul să fie supus la vot, dar nu la votul democratic idiot, ci la un uninominal mai special, un uninominal atât de românesc cum n-a mai fost văzut pe globul pământesc!”

„Şi cum ar trebui să fie uninominalul românesc” miraţi exclamă cei din echipaj care în lipsa ofiţerilor bârfesc.

„Balcanic, vulcanic, mioritic şi potrivit oricărui mitic!”

„Scandalagiu, Mahalagiu, Ciubucgiu” deja ai mei colegi derilează la gândul terfic că întotdeauna echipajul, nava sabordează.

„Dragi colegi vin acum cu genială idee!”

„Un nou tip de vot, democratic de tot, inconstabil şi potrivit şi pentru cel mai habotnic mitic!” zise Gică Contra.

„Se va numi legea Gică Contra!”

„De azi înainte cu toţii vom vota numai contra!”

Pe loc întreg echipajul uimit se dădu pe spate! e genială de tot legea asta măi frate!

Aşteptăm cu toţii sfărşitul pe mare numită Uitare, iar nava-i lovită continuu de valuri de nepăsare.

„Să scăpăm acum pentru totdeauna, de sistemul tembel şi netot, şi de democraţia creeată de un grec idiot.”

„Am navigat democratic prin oceanul numit Neputinţă, am avut căpitani fără voinţă!”

„O nouă lege perfect românească va revoluţiona totul, va fi mană cerească!”

„Ne cheamă fraierii balcanici bizantini, dar eu vă spun vouă ca vor fi tot mai puţini!”

„Sistemul nostru este perfect, căci contra toată lumea ştie să aleagă drept!”

„O lume întragă la noi se va-nchina, generaţii întregi ne vor invidia.”

„Să spunem adio la democraţie, să privim înainte spre ce va să vie!”

„În contra cu toţii o să votăm, acum nu mai trebuie decât să organizăm!”

„Eu nu înţeleg cum va fi votul contra!”

„E simplu Mitică, iei buletinul şi în loc de pentru, votezi contra! ”

Meditativ încep să mă gândec cum arată lumea contra, în care votezi aşa cum crezi, în care sistemul corupt demontezi. Priveşti la punctul micuţ ce dispare într-o zare, o barcă micuţă pe marea Uitare lovită constant de valuri de nepăsare, nu ştii cum e lumea contra, şi ceea ce afli cu mare stupoare este că nici comandantul din barcă n-are salvare.

3 Răspunsuri to “Titanic”

  1. scumpi.nico Says:

    INGROZITOR……foarte trist….mai alex povestea de dragoste pe care o duceau impreuna cei 2 actori indragostiti……dar totul are un final tragic:( FOARTE TRAGIC….

  2. este cel mai tragiclucru care putea sa se intample vreodata si mai ales pt cati oameni au murit

  3. cati oameni au murit in scufundarea titanicului

Lasă un răspuns

