Planul

Toata lumea are un plan, pana ia primul pumn in mecla!” – Mike Tyson.

Lucrurile merg prost. E nasol bă! E groasa rău! Azi imi propusesem sa termin ce aveam de făcut şi n-o să reuşesc.

Ma uit cu milă la individul din faţa mea plin de spume la gură, şi care mă înjură de două zile.

Desigur lucrurile merg prost. Dar am o veste bună pentru tine. Lucrurile au mers prost dintotdeauna, aşa sunt concepute să meargă prost, este în firea lucrurilor să meargă prost. Şi dacă planul pe care l-ai făcut merge rău, dacă nu reuşeşti să faci ceea ce ţi-ai propus, atunci mai vin cu o veste bună: planul e prost, e prost pentru că n-ai prevăzut nici măcar primul pumn pe care-l iei in freză. De când mi-am desecretizat CV-ul, mă tot gândesc la anunţuri. Condiţii de lucru sub presiune. Pumni în faţă.  Ai un plan? Zbaaaggg! Să vedem dacă-i planul bun.

Privesc mulţumit în jurul meu, mulţumit asemeni unui secretar de stat experimentat:

Lucrurile merg rau, aşa cum este firesc să se întample.

Nu există traire mai optimistă decăt atunci când priveşti mersul natural al lucrurilor. Că lucrurile merg rău, e singura certitudine a lumii în care trăim. Dacă lucrurile ar merge bine, în mod natural , atunci toată omenirea ar muri de plictiseală.

Dar noi avem bucuria lucrului prost, faptul că lucrurile merg prost, ne face utili. Daca totul ar merge bine, nimeni n-ar mai avea de munca , si cum lucrurile merg prost dintotdeauna, tot ceea ce putem face este săne împotrivim, mai mult sau mai puţin, după puterile fiecăruia, şi să avem un plan. Şi acum că am ajuns la esenţial , nu este stupid să faci un plan  care pleacă de la premiza că lucrurile vor merge bine?

Nu-mi poate fi milă de cineva care se bazează pe mersul natural spre bine al lucrurilor, în primul rănd pentru ca sfidează principiul al treilea al termodinamicii. Într-o ţară civilizată ca Anglia şansa de ca fi omorât, violat sau tâlharit pe strada este de 174 de ori mai mare decât cea de-a câştiga la loterie. Aşadar dacă văd un plan care se bazează pe faptul că lucrurile vor merge bine, ei bine atunci cel mai natural lucru este să-l trimit înapoi pe strada, acolo unde o să înveţe să facă un plan ca lumea.

Un plan bine făcut, povesteşte în primul rând, despre ceea ce ai de făcut atunci când iei un pumn în faţă, ce faci atunci când trenul vieţii trece peste tine.

Şi acum că toată lumea este de acord că lucrurile merg prost, e timpul să ne luăm rolul în serios şi să încercam să facem lucrurile mai bune, aşadar acum putem face un plan.

Tu ai un plan?

Lasă un răspuns

