Kaizen Made in Romania sau Kaiaku.

Kaizen (改善, Japanese for „change for the better” or „improvement”; the English translation is „continuous improvement” or „continual improvement”)
Kaiaku 改悪 ( continous degradation)

Kaizen se refera la strategia de calitate la locul de munca si e asociata in general cu sitemul de productie Toyota.

Scopul initial al Kaizen a fost eliminarea pierderilor , a activitatilor care genereaza costuri dar nu aduc valoare. Explicata pe intelesul ocidentalului inseamna : a demonta si a monta la loc intr-o forma mai buna, urmand apoi de standardizarea procesului.

Incercarea de a introduce tehnici japoneze a dus in repetate randuri la esec, dar multi au incercat sa copieze, sa adapteze fie si macar partial sistemul kaizen.

Insa se pare ca nici un lucru nu poate exista fara contrariul sau. Am incercat sa ma gandesc la contrariul Kaizen, si fara sa cautam prea mult vom descoperi intr-o tara ca exista o metoda descoperita de localnici, independent de confratii lor din Japonia tot intr-o fabrica de automobile.

Procesul degradarii continue a calitatii la locul de munca, metoda care in kanji ar putea sa se numeasca Kaiaku. Implementata pentru prima data la uzinele Dacia din Pitesti, scopul a fost eliminarea pierderilor , a activitatilor care nu genereaza valoare politica.
Astfel in decurs de 20 de ani Modelul initial Renault a fost degradat in mod continuu, iar locul standardelor a fost luat de proceduri haotice.
Medoda a prins si apoi a inceput sa fie implementata in toata societatea, ponind de la politica, nu are rost sa comparam anii 70 cu anii 80, si intrand in cultura nationala. Astazi vedem pretudindeni metoda aplicata in economie, bordurile nu se mai fac din granit se folosesc borduri din beton. Drumurile se fac in asa fel incat sa necesite reparatii maxime.
Dar cel mai mult si mai mult metoda a prins la locul de munca, locul unde fiecare cetaten al patriei isi foloseste inventivitatea in slujba Kaiaku. Mai tineti minte multinationalele cand au venit in Romania? Connex, Dialog? Intrebati un angajat cum era acum 5 ani si cum este acum? Incet incet fiecare angajat folosind inteligenta si imaginatie a facut un mic pas pentru degradarea continuua a culturii organizatiei, folosind multele fisuri pe care orice procedura le are procesul creeat de managementul uzinei de automobile functioneaza. Nimeni nu scapa: Vodaphone, Orange? in cinci ani degradarea continua va face in asa fel incat nu le vom deosebi de Romtelecom.
Exemple mai multe? Cred ca aveti si voi.
Oricum ar fi interesant sa mai aud pareri pe tema asta, pana atunci:
Fiti creativi la locul de munca! 改善 sau 改悪 occidentalului ii va fi greu sa faca diferenta sau sa inteleaga vreuna din cele doua.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: